marți, 19 februarie 2013

Completarea veniturilor salariale ale angajatilor proveniti din somaj!

Intrebare: Ce acte trebuie completate pentru ca un salariat care a fost angajat din somaj sa poata beneficia de prevederile art. 72 din Legea 76/2002, precum si de prevederile art. 74 din aceeasi lege? Mentionez ca persoana respectiva s-a angajat la peste 50 km de localitatea de domiciliu.

Raspuns:
ART. 40 - HG 174/2002 Normele de aplicare a legii 76/2002

(1) Drepturile prevazute la art. 72 din lege se acorda numai daca persoanele indreptatite vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, unde se afla in evidenta, in termen de maximum 60 de zile de la data incetarii dreptului la indemnizatie de somaj ca urmare a angajarii, urmatoarele documente:
a) cerere conform modelului prevazut in anexa nr. 10;
b) instiintare emisa de angajator privind incadrarea in munca;
c) actul in baza caruia au fost incadrate in munca, in copie;
d) document emis de angajator, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani acesta nu a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoana respectiva.

(2) Sumele neincasate de beneficiar se prescriu la expirarea termenului general de prescriptie de 3 ani, prevazut de lege.

Angajatrul poate beneficia de prima de incadrare, cf. art. 74 din legea 76/2002.


ART. 74
Persoanele care in perioada in care beneficiaza de indemnizatie de somaj se incadreaza, potrivit legii, intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea in care isi au domiciliul stabil, beneficiaza de o prima de incadrare acordata din bugetul asigurarilor pentru somaj egala cu de doua ori valoarea indicatorului social de referinta in vigoare la data acordarii.

Art. 45
(6) Drepturile prevazute la art. 74 sau 75 din lege se solicita in termen de maximum 12 luni de la data incadrarii in munca.

Angajatul a depune urmatoarea cerere (Anexa 11 din HG 76/2002) catre Agentie pentru obtinerea primei de incadrare:

Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului Bucuresti

Subsemnatul/Subsemnata .............., codul numeric personal ............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, având carnetul de evidenta nr. .................., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, având in vedere ca incepând cu data de ............... sunt incadrat/incadrata in munca, pe durata ..........................., conform actului*) nr. ........./............, anexat in copie la prezenta, la unitatea ............... din localitatea ................, situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea ................ unde am domiciliul stabil.

Data Semnatura
....................... ..........................

..................

Niciun comentariu: