marți, 26 februarie 2013

Factorii de risc pentru postul de lucru - conducator auto


* nerespectarea mijloacelor de semnalizare rutiera (indicatoare, marcaje etc.);
* nerespectarea indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier;
*angajarea in depasire a executantului fara a se asigura ca vehiculul care circula in fata sau in spatele sau nu a initiat o asemenea manevra;
*executantul nu se asigura ca din sens opus nu se apropie vreun vehicul si ca dispune de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie;
*nerespectarea regimul legal de viteza si neadaptarea acesteia in functie de conditiile de drum;
*executantul nu pastreaza o distanta suficienta fata de autoturismul care circula in fata sa;
*prin manevra de oprire executantul perturba circulatia pe drumul public respectiv;
*manevrarea autovehiculului in spatii lipsite de vizibilitate;
*continuarea drumului cu anvelopa dezumflata;
*executantul nu circula cu viteza redusa pe timp de ceata, ploaie torentiala, ninsoare abundenta;
*deplasari cu pericol de cadere de la acelasi nivel prin dezechilibrare, alunecare, impiedicare;
*inainte de plecarea in cursa, executantul nu verifica starea tehnica a autovehiculului;
*executantul nu semnalizeaza la schimbarea directiei de mers;
*dupa trecerea autovehiculului prin vaduri sau dupa spalarea lui (cand franele nu mai functioneaza normal), conducatorul auto nu verifica functionarea franelor;
*executantul nu se asigura la urcarea/coborarea din autovehicul;
*efort static;
*pozitii de lucru fortate sau vicioase;
*decizii dificile in timp scurt;
*constientizarea riscului de accidentare;
*coliziunea cu alt autovehicul;
*iesirea necontrolata in afara carosabilului;
*prinderea mainii in organele mobile ale autovehiculului, in situatia interventiei la motorul aflat in functiune;
*strivirea membrelor inferioare sau a altor parti ale corpului pe timpul remedierii unor defectiuni;
*blocarea franei;
*rasturnarea autovehiculului;
*rostogolirea autovehiculului;
*deplasare sub efectul propulsiei: deviere de la traseul normal;
*suprafata alunecoasa a soselei pe timp ploios si pe timp de iarna;
*suprafata alunecoasa a locului de incarcare/descarcare a materialelor;
*contururi intepatoare, taioase;
*temperatura ridicata a pieselor motorului in functiune;
*supraincalzirea lichidului de racire;
*curenti de aer;
*zgomotul provocat de functionarea defectuoasa a motorului  autovehiculului si de circulatia celorlalte vehicule participante la traficul rutier;
*nivel de iluminare scazut in timpul executarii curselor pe timp de noapte;

Niciun comentariu: