Lucrator
desemnat (Inspector) sanatate si securitate
in munca
I. Identificarea postului
1.
Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea
postului: Inspector sanatate
si
securitate in munca
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea
din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR /
Cod: 325723
[In cazul in care
denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti
codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al
sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul
/ locatia: Securitate si sanatate in
munca
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si
organigramei firmei.]
5.
Nivelul postului: Executie
6.
Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi
supervizate):
Se subordoneaza Inginerului Sef
[Pentru punctele
4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1.
Scopul general al postului
Ocupantul postului este lucratorul desemnat
pentru a se ocupa de
activitatile de prevenire si protectie din cadrul
unei intreprinderi
si/sau
unitati, care urmareste
organizarea activitatilor de prevenire si protectie necesare si obligatorii din unitate, in conformitate cu legislatia aplicabila in
vigoare.
[In functie de marimea,
specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va
regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2.
Competente
personale:
q sa aiba insusiri
de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare,
adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice
necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de
orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
q
sa nu aiba antecedente
penale
q
sa fie apt din punct de
vedere medical
3.
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor
postului
Sarcinile
de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare
unei parti de 100% din salariul de baza.
q
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si
prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
q
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta
natura pe care le are in gestiune;
Atributii
·
sa
identifice principalele caracteristici ale sistemului/ procesului
supus evaluarii, alegerea metodei
de evaluare si stabilirea instrumentelor de
lucru
·
sa
realizeze semnalizarea de securitate si sanatate la locurile de munca
·
sa
stabileasca mijloacele materiale si tehnice necesare securitatii si sanatatii in
munca
·
sa
verifice respectarea prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in
munca
·
sa
se preocupe de propria dezvoltare profesionala
·
sa organizeze activitatile de prevenire si protectie din unitate, identificand pericolele si evaluand riscurile,
elaborand si actualizand Planul de Prevenire si Protectie
·
sa elaboreze instructiuni proprii de securitatea muncii
pentru completarea si /sau aplicarea
reglementarilor de securitate si sanatate
in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii, precum si ale locurilor de munca / posturilor de lucru, tinand seama de numarul de lucratori, de repartizarea teritoriala a unitatii si/sau a sucursalelor,
filialelor, punctelor de lucru ale acesteia
·
sa respecte seturile de atributii si obligatii
privind securitatea
si sanatatea in munca, ce
revin lucratorilor, corespunzator
functiilor exercitate, care se consemneaza in
fisa postului
·
aduce la cunostinta
conducerii in cel mai scurt timp posibil accidentele de munca suferite de
persoana proprie sau alti angajati
·
sa asigure
salariatilor echipamentul individual de protectie corespunzator scopului pentru
care a fost acordat
·
sa
coopereze cu angajatorul si/sau cu angajatii cu atributii specifice in domeniul
securitatii si sanatatii in munca, atata timp cat este necesar, pentru a da
angajatorului posibilitatea sa se asigure ca toate conditiile de munca sunt
corespunzatoare si nu prezinta riscuri pentru securitate si sanatate la locul
de munca
·
sa
coopereze cu angajatorul si/sau cu angajatii cu atributii specifice in domeniul
securitatii ii sanatatii in munca
·
sa
dea relatii din proprie initiativa sau la solicitarea autoritatilor de control si
de cercetare in domeniul protectiei muncii
·
sa cunoasca si sa aplice masurile
prevazute in planul de prevenire si protectie
·
sa tina evidenta
zonelor cu risc ridicat si
specific din unitate
·
sa stabileasca zonele care necesita semnalizare SSM
·
sa stabileasca tipul de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor legale in
vigoare
·
sa tina evidenta meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor
·
sa tina evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare
·
sa tina evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului
de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor si/sau
control psihologic periodic
·
sa monitorizeze functionarea sistemelor si dispozitivelor
de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor in mediul de munca
·
sa verifice starea de functionare a sistemelor de alarmare,
avertizare, semnalizare de urgenta, precum
si a
sistemelor de siguranta
·
sa participe la cercetarea evenimentelor
privind SSM, conform
competentelor prevazute
de
legislatia in vigoare
·
sa urmareasca realizarea masurilor dispuse de catre inspectorii de
munca, cu prilejul vizitelor
de control si al cercetarii
evenimentelor
·
sa alerteze
in situatii de pericol iminent, dezastre, situatii de
accident toti factorii de interventie
·
sa
organizeze activiati de prevenire si protectie
·
sa
efectueze instruiri de securitatea si sanatatea muncii
si a testarii cunostintelor
in domeniul SSM pentru personalul angajat al firmei
·
sa asigure prevenirea accidentelor de munca si mentinerea starii de sanatate a personalului
·
sa efectueze cercetari privind cauzele producerii accidentelor de
munca si a imbolnavirilor
profesionale
·
sa verifice modul de respectare a prevederilor legale in domeniul
SSM, a utilizarii mijloacelor colective si individuale
de
protectie de catre lucratori
·
sa-si
asume realizarea si indeplinirea de planuri pentru reducerea riscurilor si
chiar implementarea unor sisteme de management de SSM
·
sa
monitorizeze si sa imbunatateasca activitatile legate de SSM
·
sa
pregateasca documentatiile necesare si sa asigure obtinera autorizatiilor,
acordurilor, avizelor din domeniul protectiei mediului, necesare pentru desfasurarea
activitatii;
·
sa intocmeasca documentatia pentru proiectele avute in
executie;
·
sa
intocmeasca documentatia de testare
·
sa urmareasca respectarea cu strictete si sa raspunda
de indeplinire a cerintelor normelor de protectia muncii
·
sa foloseasca
timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea
sarcinilor de serviciu,
in acest sens, nu se ocupa in timpul
de munca de activitati care
nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
·
sa
aiba capacitatea de organizare a locului de munca
·
sa
participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
·
sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile
de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in
contact;
·
sa respecte cu strictete
regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
·
sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat,
aflat intr-o situatie de pericol;
·
sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a
muncii si masurile de aplicare a acestora;
·
sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca
suferite de propria persoana sau de alti angajati;
·
sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii
si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei
sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea
accidentelor si bolilor profesionale;
·
sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar
pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a
celorlalti colegi
·
sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata
sau eveniment petrecut;
·
sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de
serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama
firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea
obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu
prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate
in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Obligatii
si Restrictii:
Ø nu executa
nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la
persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in
prevederile legale;
Ø sa asigure pastrarea
secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului
de lucru;
Ø este strict
interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau
pe timpul serviciului;
5.Conditiile de lucru ale postului
a. Desfasurarea
activitatii - Inspectorul in domeniul
securitatii si sanatatii in munca isi desfasoara activitatea in cadrul
serviciilor interne/ externe de prevenire si protectie sau ca lucrator/
angajator care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din orice
organizatie, precum si in alte conditii stabilite de reglementarile legale.
Cazurile
speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
Va fi raspunzator pentru:
Echipamente
Baze de
date
b. Conditii
de formare profesionala
Participa
la sesiuni de formare si perfectionare.
[Conditiile de la punctele a si b se decid la
nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati,
precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
c. Delegare
(inlocuitori, sarcini delegate)
·
Doar in
situatii de urgenta
[De
obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare,
cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
III. Specificatiile postului
Nivelul de studii –
a) studii tehnice;
b) curs
autorizat in domeniul securitatii si sanatatii in
munca, cu
o durata de cel putin
80 de ore;
c) curs
postuniversitar de evaluare a riscurilor, cu
o durata de cel putin 180 de ore.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in
functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul
respectiv in firma.]
2. Aptitudini personale
-
incredere in sine;
-
gandire laterala
-
atentie;
-
ascultare activa
-
indemanare;
-
concentrare;
-
punctualitate;
-
capacitatea de a invata;
-
aptitudini tehnice;
-
limba straina;
-
dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
[In functie de
specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in
firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8
ore/ zi.
Program:
L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................
Ø Data
Numele si semnatura titularului
postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General