joi, 24 octombrie 2013

Cine intocmeste Regulamentul Intern intr-o societate cu cinci salariati?

Vom stabili mai jos cine intocmeste Regulamentul Intern intr-o societate cu cinci salariati, precum si care sunt alte conditii de care va trebui sa tinem cont.
Potrivit art. 257 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
Mai mult, art. 226 din Codul muncii, referindu-se la atributiile reprezentantilor salariatilor, prevede ca acestia au, intre altele, dreptul sa participe la elaborarea regulamentului intern.
Asadar, desi regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune luarea in considerare si a solicitarilor salariatilor.
In elaborarea regulamentului intern, angajatorul are obligatia de consultare a sindicatului, respectiv a reprezentatilor salariatilor (art. 257 din Codul muncii).

Dupa ce regulamentul intern a fost elaborat, angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul acestuia. Ori de cate ori un nou salariat este angajat, angajatorul are obligatia de a-i aduce la cunostinta prevederile regulamentului intern aplicabil si orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.
Prin urmare, regulamentul intern este un act juridic al angajatorului elaborat de acesta cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor.

Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod. In cazul angajatorilor infiinţati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice (art. 246 din Codul muncii

republicat).

Momentul dobandirii personalitatii juridice este data emiterii certificatului de inregistrare a societatii in registrul comertului.

Niciun comentariu: