joi, 24 octombrie 2013

Descrierea sarcinilor/atributiilor/activitatilor postului SSM

Descrierea sarcinilor/atributiilor/activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
=    este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
=    este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

Atributii

•    sa identifice principalele caracteristici ale sistemului/ procesului supus evaluarii, alegerea metodei de evaluare si stabilirea instrumentelor de lucru
•    sa realizeze semnalizarea de securitate si sanatate la locurile de munca
•    sa stabileasca mijloacele materiale si tehnice necesare securitatii si sanatatii in munca
•    sa verifice respectarea prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca
•    sa se preocupe de propria dezvoltare profesionala
•    sa organizeze activitatile de prevenire si protectie din unitate, identificand pericolele si evaluand riscurile,  elaborand si actualizand Planul de Prevenire si Protectie
•    sa elaboreze instructiuni proprii de securitatea muncii pentru completarea si /sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii, precum si ale locurilor de munca / posturilor de lucru, tinand seama de numarul de lucratori, de repartizarea  teritoriala a unitatii si/sau a sucursalelor, filialelor, punctelor de lucru ale acesteia
•    sa respecte seturile de atributii si obligatii privind securitatea si sanatatea in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului
•    aduce la cunostinta conducerii in cel mai scurt timp posibil accidentele de munca suferite de persoana proprie sau alti angajati
•    sa asigure salariatilor echipamentul individual de protectie corespunzator scopului pentru care a fost acordat
•    sa coopereze cu angajatorul si/sau cu angajatii cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atata timp cat este necesar, pentru a da angajatorului posibilitatea sa se asigure ca toate conditiile de munca sunt corespunzatoare si nu prezinta riscuri pentru securitate si sanatate la locul de munca
•    sa coopereze cu angajatorul si/sau cu angajatii cu atributii specifice in domeniul securitatii ii sanatatii in munca
•    sa dea relatii din proprie initiativa sau la solicitarea autoritatilor de control si de cercetare in domeniul protectiei muncii
•    sa cunoasca si sa aplice masurile  prevazute in planul de prevenire si protectie
•    sa tina evidenta zonelor cu risc ridicat si specific din unitate
•    sa stabileasca zonele care necesita semnalizare SSM
•    sa stabileasca tipul de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor legale in vigoare
•    sa tina evidenta  meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor
•    sa tina evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare
•    sa tina evidenta  posturilor de lucru care, la  recomandarea medicului de medicina muncii necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic
•    sa monitorizeze functionarea sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor in mediul de munca
•    sa verifice starea de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta
•    sa participe la cercetarea evenimentelor privind SSM,  conform  competentelor  prevazute  de  legislatia  in  vigoare
•    sa urmareasca realizarea masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor
•    sa alerteze  in situatii de pericol iminent, dezastre, situatii de accident toti factorii de interventie
•    sa organizeze activiati de prevenire si protectie
•    sa efectueze instruiri de securitatea si sanatatea muncii si a testarii cunostintelor in domeniul SSM pentru personalul angajat al firmei
•    sa asigure prevenirea accidentelor de munca si mentinerea starii de sanatate a personalului
•    sa efectueze cercetari privind cauzele producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale
•    sa verifice modul de respectare a prevederilor legale in domeniul SSM, a utilizarii mijloacelor colective si individuale de protectie de catre lucratori
•    sa-si asume realizarea si indeplinirea de planuri pentru reducerea riscurilor si chiar implementarea unor sisteme de management de SSM
•    sa monitorizeze si sa imbunatateasca activitatile legate de SSM
•    sa pregateasca documentatiile necesare si sa asigure obtinera autorizatiilor, acordurilor, avizelor din domeniul protectiei mediului, necesare pentru desfasurarea activitatii;
•    sa intocmeasca documentatia pentru proiectele avute in executie;
•    sa intocmeasca documentatia de testare
•    sa urmareasca respectarea cu strictete si sa raspunda de indeplinire a cerintelor normelor de protectia muncii
•    sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
•    sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
•    sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
•    sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
•    sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
•    sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
•    sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
•    sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
•    sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
•    sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
•    sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
•    sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

Niciun comentariu: