Persoanele care au cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene
ori al Spatiului Economic European ori cetatenia Confederatiei Elvetiene
pot fi incadrate in munca pe teritoriul Romaniei in baza unui contract
individual de munca in aceleasi conditii in care pot fi angajati si
cetatenii romani.
Actele necesare la angajare sunt: actul
national de identitate sau pasaportul, actele de studii recunoscute in
Romania, curriculum vitae, avize, autorizatii, atestari necesare pentru
exercitarea meseriei sau profesiei (daca este cazul), acte care sa
ateste vechimea in munca, alte inscrisuri solicitate de angajator.
Cetatenii Uniunii Europene au drept de rezidenta pe teritoriul
Romaniei timp de 3 luni fara indeplinirea vreunei formalitati
suplimentare. Potrivit dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. a) din OUG
102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor
statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si a
cetatenilor Confederatiei Elvetiene, Cetatenii Uniunii Europene care au
statut de lucrator au dreptul de rezidenta in Romania pentru o perioada
mai mare de 3 luni.
Astfel, cetateanul din Uniunea Europeana
poate ramane pe teritoriul Romaniei fara indeplinirea unei formalitati
suplimentare o perioada de cel mult 3 luni. Daca in aceasta perioada
incheie un contract individual de munca se va adresa Oficiului Roman
pentru Imigrari in vederea eliberarii certificatului de inregistrare.
Potrivit informatiilor furnizate pe site-ul oficial al Oficiului Roman
pentru Imigrari docuementele necesare pentru eliberarea certificatului
de inregistrare sunt:
- cerere tip;
- carte de identitate /pasaport (original si copie),
- contract de munca (original si copie) sau adeverinta eliberata de angajator (original),
- print screen din registrul general de evidenta a salariatilor, la
sectiunea unde se regasesc datele referitoare la contractul de munca,
stampilat si semnat de catre angajator pentru confirmarea veridicitatii documentului prezentat;
-taxe