In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 190/23.III.2012 a fost
publicata Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a GUvernului nr.
17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand
comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori
inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si
completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
Articol
unic: Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17 din 23
februarie 2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand
comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori
inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si
completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 28 februarie 2011,
cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) In intelesul prezentei ordonante de urgenta, prin angajator
se intelege persoana fizica sau juridica ce poate, potrivit legii, sa
angajeze forta de munca pe baza de contract individual de munca, conform
art. 14 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata."
2. La articolul I, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Administrarea creantelor bugetare prevazute la alin. (1) se
efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca, potrivit
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2),
creantele bugetare prevazute la alin. (1) datorate de angajatorii care
au infiintat sedii secundare in alte judete decat cel in care
angajatorul isi are sediul se administreaza de catre inspectoratele
teritoriale de munca pe raza carora isi desfasoara activitatea sediile
secundare ale angajatorului."
3. La articolul I, alineatul (4) se abroga.
4. Articolele II si III se abroga.
5. La articolul IV se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2)
Pentru sediile secundare ale angajatorilor din alte judete decat cel in
care angajatorul isi are sediul, declaratiile fiscale prevazute la
alin. (1) se depun la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia
isi desfasoara activitatea sediul secundar."
6. Articolul V se abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.